W Instagram Stories dotychczas była możliwość dodania linka, aby przejść do sklepu i zakupić wyświetlany na Stories produkt, jednak funkcja ta była dostępna dla kont, które mają powyżej 10 000 obserwatorów. Mniejsze konta mogły korzystać z tej możliwości tylko przy tworzeniu reklamy w Instagram Stories.  Teraz Instagram ułatwia sprzedaż produktów dla mniejszych sprzedawców. Dziś każdy dodając Stories na IG może oznaczyć wyświetlany na nim produkt poprzez dodanie naklejki “PRODUKT” i wyszukanie w swoim katalogu produktu, który chce oznaczyć.

Kto i w jaki sposób może korzystać z nowej możliwości oznaczania produktów w Instagram Stories? 

Aby móc uzyskać dostęp do naklejki “PRODUKT” w  Instagram Stories:

  • Musisz znajdować się w jednym z 46 krajów,  w którym funkcja jest obecnie dostępna (podpowiadamy, że Polska znajduje się na tej liście),
  • Musisz posiadać konto biznesowe na Instagramie,
  • Musisz mieć zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji Instagram na  IOS  lub  Android,
  • Twoja firma musi sprzedać towary, które są zgodne z zasadami i regulaminem,
  • Twój profil biznesowy musi być połączony z katalogiem produktów.  Jeśli go nie posiadasz, można go utworzyć i zarządzać
    w Business Managerze bezpośrednio na stronie Twojej firmy na Facebooku.

Jak krok po kroku dodać Stories z oznaczeniem produktu?

  • Kliknij w ikonę “Dodaj relację” (stories),
  • Wybierz plik z galerii lub utwórz go za pomocą aparatu,
  • Kliknij w dodaj naklejkę i wybierz opcję “PRODUKT”,
  • Wybierz spośród produktów znajdujących się w Twoim katalogu ten, który aktualnie prezentujesz.

Gotowe!🙂

Dodając relację, możesz oznaczyć tylko jeden produkt. O ile oznaczacie produkty w zwykłych postach na pewno wiecie, że możecie oznaczyć ich tam aż 6.