W Instagram Stories dotychczas była możliwość dodania linka, aby przejść do sklepu i zakupić wyświetlany na Stories produkt, jednak funkcja ta była dostępna dla kont, które mają powyżej 10 000 obserwatorów. Mniejsze konta mogły korzystać z tej możliwości tylko przy tworzeniu reklamy w Instagram Stories. Teraz Instagram ułatwia sprzedaż produktów dla mniejszych sprzedawców. Dziś każdy dodając Stories na IG może oznaczyć wyświetlany na nim produkt poprzez dodanie naklejki “PRODUKT” i wyszukanie w swoim katalogu produktu, który chce oznaczyć.
Kto i w jaki sposób może korzystać z nowej możliwości oznaczania produktów w Instagram Stories?
Aby móc uzyskać dostęp do naklejki “PRODUKT” w Instagram Stories:
- Musisz znajdować się w jednym z 46 krajów, w którym funkcja jest obecnie dostępna (podpowiadamy, że Polska znajduje się na tej liście),
- Musisz posiadać konto biznesowe na Instagramie,
- Musisz mieć zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji Instagram na IOS lub Android,
- Twoja firma musi sprzedać towary, które są zgodne z zasadami i regulaminem,
- Twój profil biznesowy musi być połączony z katalogiem produktów. Jeśli go nie posiadasz, można go utworzyć i zarządzać
w Business Managerze bezpośrednio na stronie Twojej firmy na Facebooku.
Jak krok po kroku dodać Stories z oznaczeniem produktu?
- Kliknij w ikonę “Dodaj relację” (stories),
- Wybierz plik z galerii lub utwórz go za pomocą aparatu,
- Kliknij w dodaj naklejkę i wybierz opcję “PRODUKT”,
- Wybierz spośród produktów znajdujących się w Twoim katalogu ten, który aktualnie prezentujesz.
Gotowe!
Dodając relację, możesz oznaczyć tylko jeden produkt. O ile oznaczacie produkty w zwykłych postach na pewno wiecie, że możecie oznaczyć ich tam aż 6.
Najnowsze komentarze